Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  artykul_glowny  >  Bieżący Artykuł

„MALOWANY KOŃ” WĘDRUJE „ŚLADAMI PODKÓW”

 

Aukcyjnego konika malowało trzech artystów: Malwina de Bradé oraz widoczni na zdjęciu Joanna Czubak i Krzysztof Jarocki; foto: FAPA-PRESS

W Galerii Bellotto przy Krakowskim Przedmieściu 79 w Warszawie otwarto wystawę „Śladami Podków”. W trakcie wernisażu ogłoszono aukcję na rzecz Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza”. Dochód ze sprzedaży wylicytowanego „Malowanego konia” wspomoże organizację zajęć hipoterapii.

Wernisaż; foto: FAPA-PRESS

Na dwa tygodnie (24.05 – 7.06) Galeria Bellotto przy Krakowskim Przedmieściu 79 w Warszawie zamienia się w krainę setek koni: galopujących, pasących się, odpoczywających, walczących, ścigających się… A to za sprawą dwudziestu współczesnych artystów[i], dla których konie są głównym tematem twórczości. Na wystawie „Śladami podków” zorganizowanej przez Galerię Bellotto i Akademię Jeździecką można podziwiać: rysunki, akwarele, pastele, malarstwo olejne, grafiki komputerowe, batiki, rzeźby.

Wystawie towarzyszy niecodzienna aukcja, na której został wystawiony obraz przestrzenny „Malowany koń” – dzieło wyobraźni trójki malarzy: Malwiny de Bradé, Joanny Czubak i Krzysztofa Jarockiego, uczestników wystawy „Śladami podków”. W ciągu kilku godzin powstała unikatowa praca będąca skrzyżowaniem różnych doświadczeń i temperamentów artystycznych. „Malowany Koń” stoi, a raczej skacze przed galerią Bellotto do końca trwania wystawy. Artyści przekazali swój przestrzenny obraz na aukcję na rzecz Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza”.

Wśród gości wernisażu także artyści, których prace można oglądać na wystawie: Andrzej Grzybowski (z lewej) i Marek Hołda uchwycony w momencie podpisywania książki ze swoimi ilustracjami „Ojczyźnie naszej, Polsce bądźmy wierni”. Foto: FAPA-PRESS

Podczas tworzenia wystawy „Śladami podków” zależało nam na rozpowszechnianiu przekazu, że sztuka nie tylko wywołuje emocje, ale także pobudza do twórczego działania. Pomyśleliśmy o dzieciach niewidomych i słabowidzących, które nie zobaczą obrazów i rzeźb na naszej wystawie. Możemy im jedynie o nich opowiedzieć, ale będzie to tylko opowieść. Osoby niewidome mogą poznać bohaterów naszej wystawy innymi zmysłami. Niewidomi budują własny obraz rzeczywistości, w tym zwierząt, poprzez zmysły: dotyku, słuchu, powonienia. Nigdy nie zobaczą żywego konia, ale mogą poczuć jego zapach, oddech, grę mięśni. Mogą poczuć muśnięcie chrap po ramieniu czy twarzy. I w tym im pomożemy. Środki uzyskane z aukcji zostaną przeznaczone na zajęcia hipoterapii dla dzieci niewidomych i słabowidzących ze Stowarzyszenia „Tęcza”.

ZASADY AUKCJI

Osoba zainteresowana posiadaniem „Malowanego konia” składa w galerii Bellotto, do specjalnie przygotowanej skrzynki, ofertę aukcyjną z proponowaną przez siebie ceną. Po zakończeniu wystawy zostanie komisyjnie wyłoniona osoba, która złożyła ofertę z najwyższą kwotą. Osoba ta po wpłaceniu bezpośrednio na konto Stowarzyszenia „Tęcza” oferowanej kwoty, staje się właścicielem „Malowanego konia”. Zachęcamy do wzięcia udziału w aukcji „Malowany koń”, dzięki której dzieci niewidome i słabowidzące ze Stowarzyszenia „Tęcza” będą mogły „zobaczyć” konie.  

Wystawa w Bellotto czynna jest do 7 czerwca.

KATARZYNA PRUCHNIEWICZ

AKADEMIA JEŹDZIECKA

 1 ARTYŚCI BIORĄCY UDZIAŁ W WYSTAWIE „ŚLADAMI PODKÓW”: Magda Braciszewska-Klimek, Stanisław Chomiczewski, Joanna Czubak, Malwina de Bradé, Kasia Dippel, Maciej Falkiewicz, Samantha Glińska, Andrzej Grzybowski, Marek Hołda, Krzysztof Jarocki, Ewa Jaworska, Justyna Jaszczewska, Jolanta Kalopsidiotis, Zygmunt Kapuściński, Joanna Kossak, Zbigniew Kotowski, Ludwik Maciąg, Bogusław Lustyk, Andrzej Strumiłło, Sławek Szereda, Maja Wojnarowska.

 

 

    Print       Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie zamieszczamy komentarzy niepodpisanych imieniem i nazwiskiem. Jeśli Autor zastrzeże swoje dane, pozostaną one wyłącznie do wiadomości redakcji.